Diensten

Innoveren, inrichten en organiseren van dienstverlening op het gebied van parkeren

Digitaal handhaven

Digitaal handhaven kan met een scanauto, scanscooters en met handhelds, die ‘suspects’ opsporen. De beoordeling van deze suspects (potentiële overtreders) en het schrijven van een bon kan op straat, of achter een bureau (deskhandhaving). De meest geschikte handhaafwijze hangt af van de omvang van het parkeergebied en de reguleringstijden. Er zijn diverse aanbieders van digitale handhaafpakketten, met opties van huur of koop. Fiscale handhaving en Mulder handhaving kunnen worden gecombineerd en door efficiënt inzetten van middelen leidt dit altijd tot een positieve businesscase.

Om een goede keuze te kunnen maken is het van belang om helder te bepalen wat uw doelen en randvoorwaarden zijn. Wij helpen bij het verkennen van de mogelijkheden en het scherp krijgen van de afwegingen.

Meer informatie over digitaal handhaven?

Digitale dienstverlening

De digitale parkeerketen verandert de dienstverlening. In de digitale parkeerketen worden parkeerrechten, vergunningen en ontheffingen digitaal aangevraagd en toegekend. Denk aan het parkeren met een parkeerapp, het online en realtime regelen van een vergunning of doorvoeren van een kentekenwijziging. Langskomen bij een fysiek loket is niet meer nodig.

Digitale dienstverlening bij garage parkeren gaat ook steeds verder. Abonnementen en voordeelkaarten kunnen online en veelal realtime worden aangeschaft. In combinatie met in- en uitrijden op kenteken zijn talloze diensten mogelijk. Bijvoorbeeld op kenteken parkeren en eind van de maand een automatische incasso, een voordeelproduct dat alleen online beschikbaar is, de mogelijkheid om vergunninghouders in de garage te laten parkeren, etc. Ook reserveren op datum en kenteken behoort tot de mogelijkheden.

Digitale dienstverlening betekent een andere inrichting van het verkoopkanaal en het klantcontact. Betalen voor gebruik van de garage vindt niet meer alleen ter plekke plaats, maar ook vooraf bijvoorbeeld via een digitaal loket.

Het contact met de parkeerders (zowel op straat als in de garage) verandert en zal meer gaan over probleemgevallen en uitzonderingssituaties of plaatsvinden met klanten die minder digivaardig zijn. Voor de medewerkers betekent dit dat er andere vragen komen en andere competenties nodig zijn.

Meer informatie over digitale dienstverlening?

Parkeerregisseur

Een parkeerregisseur kan helpen om de digitale parkeerketen goed vorm te geven en te laten werken én om beleid en uitvoering goed op elkaar af te stemmen. Bij de digitale parkeerketen zijn vaak meerdere partijen of afdelingen betrokken, verschillende leveranciers van systemen en natuurlijk klanten (bedrijven en consumenten). Daarnaast heeft de politiek invloed op het parkeerbeleid en daarmee op de uitvoering. Er zijn beleidswijzigingen, waarvan het effect mede wordt bepaald door de mate waarin beleid ook digitaal uitvoerbaar en te handhaven is. De parkeerregisseur richt de keten in, coördineert de uitvoering en initieert afstemming en ontwikkeling binnen de keten. Wij kunnen u helpen bij de invulling van de rol van parkeerregisseur en/of die tijdelijk voor u invullen.

Meer informatie over een parkeerregisseur?

Parkeergarages

Het beheer, de exploitatie en het eigendom van parkeergarage brengen diverse taken en verantwoordelijkheden met zich mee. In sommige gevallen liggen beheer en exploitatie bij de eigenaar, in andere gevallen zijn deze rollen gescheiden. Het onderhouden van het vastgoed en de gebouwgebonden installaties vergt een andere expertise dan het exploiteren van een parkeergarage.

Bij de exploitatie van een parkeergarage spelen productontwikkeling, dienstverlening en verkoop een belangrijke rol. Daar waar verkoop in het verleden vooral plaatsvond in de garage bij de automaat of de slagboom zijn er steeds meer andere wijzen om toegang tot een garage te krijgen: een abonnement, toegang via belparkeren, een van tevoren aangeschaft toegangsbewijs, een kortingskaart. Deze nieuwe producten kunnen verkocht worden via een digitaal loket (een webshop) gekoppeld aan het parkeermanagementsysteem. Door dit digitaal loket ook te koppelen aan het financiële systeem kunnen transacties eenvoudig worden verwerkt.

Benieuwd naar deze nieuwe verkoopkanalen en manieren om specifieke klanten specifieke voorwaarden te bieden?

Kentekenherkenning

Invoering van kentekenherkenning maakt het mogelijk om reserveringen te maken, specifieke groepen (onder voorwaarden) toegang te verlenen en het proces van in- en uitrijden te versnellen. Fraude met (verloren) parkeerbewijzen is verleden tijd. Op basis van het kenteken kan de inrijtijd worden vastgesteld. Er kunnen producten en diensten worden ontwikkeld die enkel op kenteken werken.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Verkopen van tickets

Wilt u een slag maken van het verkopen van tickets naar dienstverlening op het gebied van autobereikbaarheid en parkeren. Dan bent u bij Digipark aan het juiste adres. Wij hebben ervaring met off-street en on-street parkeren en met de diverse mogelijkheden om dit te organiseren.

Meer weten?